Як працює схема.
1. Створення лота-приманки. Зловмисники, використовуючи нові або зламані облікові записи на інтернет-сервісах безкоштовних оголошень, розміщують оголошення про продаж за заниженими цінами популярних товарів: фотоапаратів, ігрових приставок, ноутбуків, смартфонів.
2. Контакт з жертвою. Після того, як користувачі сервісів виходять на контакт зі зловмисниками за допомогою внутрішнього чату на самій інтернет-платформі, їм пропонується піти в месенджери Whatsapp або Viber для подальшого обговорення питання покупки і доставки.
3. Підготовка до операції. В чатах месенджерів зловмисники запитують у жертви ПІБ, адреса і номер телефону нібито для заповнення форми доставки на ресурсах кур’єрської служби.
4. Оплата на фішинговому ресурсі. Далі користувачам надають посилання на фішингові ресурси, які повністю копіюють офіційні сторінки популярних кур’єрських служб. За посиланням будуть представлені зазначені раніше дані жертви, які вона нібито повинна звірити і після цього там же сплатити.
5. Повернення, якого немає. Частина жертв обманюють повторно – «розводять на повернення». Через деякий час після оплати товару покупцеві повідомляють, що на пошті сталася надзвичайна подія. Легенда може бути будь-який, наприклад, співробітник пошти нібито спійманий на крадіжці, а замовлений товар конфіскувала поліція, тому для компенсації перерахованої суми необхідно оформити «повернення коштів». Насправді з карти просто ще раз списують ту ж суму.